Forum HT Strona Główna
->
Auta PRL-u
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
SCS
----------------
Pedal to the metal
Convoy
Across America
18 Wheels Of Street
Samochody
----------------
Iveco
Renaut
Man
Scania
Auta PRL-u
Daf
Mercedes
Volvo
Wasze prace
----------------
Ciężarówki
Naczepy
Off Topic
----------------
Off topic
Ogame
Virtual Spedition's
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Karol_volvo
Wysłany: Czw 14:28, 09 Lis 2006
Temat postu: Kraz
Kraz :
Samochody KrAZ produkwała Kremenczugska Fabryka Samochodów (Kremenczugskij Awtomobilnyj Zawod), która przejęta tę produkcję od innej radzieckiej fabryki - Jarosławskiej Fabryki Samochodów. Stąd też samochody KrAZ- wcześniejszych serii noszą nazwę JAZ- (Jarosławskij Awtomobilnyj Zawod).
Samochody KrAZ to ciężkie wozy terenowe o dużej mocy. Używane były często jako ciągniki artyleryjskie do holowania dział przeciwlotniczych KS-19 kalibru 100 mm, haubic 122 mm, a także jako ciągniki przyczep, tzw. trajlerów, na których przewozi się sprzęt gąsienicowy - gąsienicowe transportery opancerzone, ciągniki artyleryjskie i czołgi w czasie przemarszów wojsk po szosach z asfaltową nawierzchnią. Samochód ma kabinę metalowo-drewnianą 3-osobową, ogrzewaną. Dodatkowym wyposażeniem jest wciągarka o sile uciągu 120 kN i długości liny 55 m. Kraz posiada również układ regulacji ciśnienia w ogumieniu.
Dane taktyczno-techniczne
Ciężar własny - 12 300 kG
Ładowność - 7 500 kG
Maksymalny ciężar przyczepy
- na szosie 50 000 kG
- w terenie 10 000 kG
Długość całkowita - 8,53 m
Szerokość - 2,70 m
Wysokość do kabiny - 2,88 m
Wysokość do opończy - 3,17 m
Rozstaw osi - 5,30 m
Rozstaw osi mostu tylnego - 1,40 m
Rozstaw kół - 2,03 m
Prześwit - 0,36 m
Maksymalna prędkość jazdy po szosie - 71 km/h
Pokonywane przeszkody:
- maksymalny kąt wzniesienia - 30 °
- brody o głębokości. - 1,0 m
Napęd - silnik typu JAZ-M238, wysokoprężny,
4-suwowy, 6 -cylindrowy, o mocy maksymalnej 205 KM przy 2100 obr./min.
Zbiornik paliwa -330l
źródło:
www.google.pl
książka "Zil historia Wschodu" K.Makolow
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
xeon Template ©
Digital-Delusion
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin